Sunday 19 January 2014

PULAU LANGKAWI

TQ sb sudi baca blog aku n sudi jd kawan aku gak...best ader ramai kawan ni...aku syg korang arr..

OK NEXT TRIP... turun je dari Kea Farm tu, aku cadang jom kita sambung vacation lagi nak???hubby pun ok je sb rasa xpuas la duk kat CH tu..kejap sgt rasanya..so kami cadang nk p langkawi... so kami pun gilir2 lah drive utk smpai ke nun utara sana.. kami smpai ke perlis dlm pukul 9 mlm..so cek in 1 mlm kt umah kakak ipar aku..esok pepagi dah cabut ke langkawi...p langkawi ni xleh lengah..rugi masa woo...hahaha dasar tamak...

mmg rezeki kami p langkawi kali ni..dah  arr dpt rate keta utk cuti sekolah pada harga hari biasa, dapat hotel mewah dan murah( kebetulan hotel tu bru bukak 11 ari okeh)

..haa en aiman ni mmg murah klu sewa keta dgn dia..yg ptg kompom..dah la xmtk deposit, janji ko naik feri dr jetty ko dah leh call dia..nnt dia akan anta keta..keta pun sume dlm kondisi yg sgt baik..ko bygkan aku dpt myvi dgn harga rm70 jek...4 hari kat sana so total rm210..mmg best arr en aiman tu..xbyk songeh pun..klu ko nk ke sana nnt leh contact no ni
AIMAN SEWA KERETA LANGKAWI 012-9369784...




okeh sesampai je kat jetty langkawi, dpt keta kami trus jenjalan dulu sb check in time pukul 3... ok memula mestilah kenyangkan perut dulu...pas mkn tu aku n hubby decide nk pergi mana.. mls arr nk citer pepanjangkan ko baca je tentatif kt bwh ni

PANTAI CENANG dan KUAH
Hari 1 -  underwater world  - Dataran Lang ( tengok matahari terbenam) - taman lagenda -Check in Hotel DAYANG BAY- minum petang kat area pantai dpn Airport ( kenangan yg xdpt luper, pekena laksa ikan sekoq)-Dinner kat hotel dpn pool smbil mandi pool








Nilah hotel yg kami cek in..rate pun murah je rm 171 siap breakfast utk 2 org..
hotel pun cantik dan nyaman sgt

 Pemandangan waktu mlm...mmmg best gila duk cni...







Petang tu kami ronda-ronda kat air port dan jumpa plak gerai-gerai lori ni..jom pekena laksa ikan sekoq sat... ok laa sb sambil mkn dpn laut dpat tengok kapal terbang fly... mmmg superb... bukan ader laksa je, yong tau foo kartoon pun ade... nampak je cantik kan???phuii haram jadah xsedap... baik ko mkn isi ikan original.xpayah kartoon bagai... lg sedap..hahahah....dah bawak budak kecik kena lah bukak selera dia...ni aku beli pun utk anak aku...phuiii rasa getah terbakar doll... bukan rasa ikan pon...hahahaha



haaa ni laksa ikan sekoq... boleh tahan lah rasanya...




 
ok pool time... balik dr minum ptg kami balik semula ke hotel dan ape lg...terjun pool la...huuii kemain gayat lagi..menda free...klu ko p sunway ke water world ke kena bayar...hahahah mmg best vacation kami kali ni...mmg betul2 enjoy..


ko tengok...ko tengok..umi nye mengalahkan anak dia mandi pool...hahahaha




PANTAI CENANG dan PADANG MATSIRAT
Hari 2 - Oriental Village Park (Cable Car & Duck Tour ) ( nasihat aku xpyh la ko naik duck tour tu..membazir gila okeh)- Makam Mahsuri -beli tiket nk p tasik dayang bunting utk esok hari- Minum Petang kat Pantai Porto Malai ( mmg syiokk Habis)



KUAH
hari 3 -  tasik dayang bunting ( pukul 8.00- 1.30 tghari)  - Shopping Coklat kat HIG dan Brg2 whishlist aku..hahahha idaman suri - Cenang Mall ( shopping coklat jugak)- Dinner kat hotel dpn pool lagik..





ko nampak x ape aku nampak???hahahaha

GUNUNG DAYANG BUNTING

dah smpai ke tasik dayang bunting

klu ko pegi baik lah ko bwk benda2 nk makan..pasal lame gak arr perjalanan ke tasik dayang bunting tu..siap ko leh mkn tghari kat sinun...haaa jgn lupe bwk pakaian lebih utk mandi2 kat sini...


cecah2 kaki je...pasal aku seriau arr nk bg anak aku mandi kat cni...biarlah 100 kali mandi kat pool hotel...hahaha
 
ni antara pamandangan kat Tasik Dayang bunting bg sesiapa yg belum smpai ke sini lg okeh...huhuhu




Sekitar Kuah Je
Hari 4 - Cek out dan terus ke jetyy- shoppink dlm jetty pulak ( same je sumer klu ko shop kt tempat lain jugak..harga pun sama, xyah arr ko nk survey2 ) tp klu nk beli pinggan mangkuk ke, sudu garpu ke, periuk belanga ke mmg better beli kat idaman suri sb lrbih murah dari HIG... haaaa klu nk beli coklat pulak better beli kat Cenang Mall la sb byk pilihan...

huhuhu 4 ari pun xcukup nk jelajah sumer ko..penat..sb kali ni pergi kami byk pergi pulau-pulau...so naik bot pergi balik je dah 4 jam..selebihnya baru jalan atas darat...ye arr ko bygkan lag bwk budak tecik lg..hari ketiga tu mmg shopping je... ko taulah pompuan shopping mcm mana kan...masa tu ptg...hahahah laki aku ngikut jee syg bini katanya..hohohoh..

ader lg gambar aku nk sahring...tp nnt2 lah aku up entry lain plak k...smpai disini dulu...see again...

No comments:

Post a Comment