Sunday 19 January 2014

RESEPI TURUN TEMURUN

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua pembaca blog aii..

arini ai nk ajar u oll resepi turun temurun family hubby...iaitu TEMPE MANIA...haaa ape sal nama dia mania??mania la baru ko leh edit macam2 kat resepi tempe tu...hahahaha

biasanya aku beli tempe cmni pasal dia dah siap potong dan tahan lebih lama


biasanya MIL aku goreng tempe tu dgn tepung goreng ayam je plus yg spicy punya...klu ko nak sedap ko leh pilih la tepung ape ko nk salut bagi rangup tempe tu... aku ni mmg xpernah makan tempe sb aku mmg xsuka tempe...tp sejak perkenalan aku dgn mamat jawa ni..hehehe jgn mare...dah jd laki pon skg ni...die lah yg mengajar aku mkn tempe ni...last2 terpikat gak larr..buleh le janji tempe tu kene potong nipis2..xmo tebal2...

ok, kali ni aku plak yg buat, aku adjust sket resepi ni..lepas goreng dgn tepung , aku tabur mozarella cheze atas tempe tu pastu bakar jp dlm oven dlm 5-10 minit cmtu...







taadaaaa....





ko jgn risau...xhangus der tempe tu...sedap okeh... tp cheese ni aku tabur cket sgt...pastut aku habiskan terus....tangkap lele arrr

ok selamat mencuba....

No comments:

Post a Comment