Tuesday 21 January 2014

i-CITY

hai u ollsss...ape kabar???sihat2 lah semuanya hendaknyer... xsihat pun ko kena baca gak blog aku pasal penat aku taip ni nk bg hiburan dan informasi kat u olss...hehehehe gurau je....

ok arini nk share cket story kami di i-city... fes time aku pegi ict ni masa lepas beranak dulu...dlm pantang lg oiii...kebetulan masa tu bufday aku kan...laki aku ngajak laaa pegi ict ni...nk tengok sgt per benda yg ada kt ict ni...ms kami pergi tu aku tinggalkan bby kat adik aku...kejap je sb kami sewa hotel kat dpn ict tu...

mlm tu pas bg susu, kami pu sesiap arr nk pegi...hati berat sgt nk tinggal, tp dah laki aku ngajak...pegi jela...cian plak laki aku asik kelek anak je, laki ko  ketepian...bukan kesunyian okeh...

so far xder ape  pon kat cni cuma lampu2 cntik dan snow walk je...( masa tu lah)...aku pun beria ajak laki aku masuk snowwalk tu...tp nasib xbaik, aku jatuh kat dlm bilik ais tu...huuu xsmpai 1/2 jam aku dah keluar...menyampah aku...ni sume pasal umi yg nakal tinggal rayyan..huhuh sakit woo tulang belakang aku...dah la belum abis pantang tuh...padan muka aku...waaaa

selepas 2 tahun 5 bulan...kami dtg lg...kali ni membawa rayyan bersama....alhamdulillah semua berjalan lancar.. kali ni pegi agak best sket la sb mcm2 dah ader kat cni...xcukup masa dibuatnya...hahahah
 anak aku lebih berani dr umi dia..sumer benda dia nk naik...lawak betul laaa...si rayyan ni klu mainan masuk coin kat shopping mall tu dia takut nak naik, tp kat ict ni die lah yg paling berani skali...naik gayat aku dibuatnya...hahahaha...

jom layan gambar


cantik sgt ukiran kuda kat atas ni..mmg mcm kat alam kuda..hahaha



anak aku minat sungguh dgn lukisan ice age kat dinding tuh..tah ape yg dia tertaik sgt aku pun xtau..

motip???? krik...krik...krik...       nak tunjuk kasut baru dah kepam...hahahah


ader ke patot dia suh aku bwk balik menatang tuh...huh xpatot rayyan...xpatot

skrg ni klu masuk n nak main mainan dlm tu kene beli kad dan topup kad tu...so ko leh main aper je kat dlm tu dan kad ko akan di scan utk potong fee setiap permainan dlm tu.. abis 100 gak arr masuk dlm ni utk main je pon...tp mcm xberbaloi laa sb kejap sgt mainan dier... dah le tu cas smpai 20 hengget seorang... ader gak laar mainan yg rm 5-10 hengget sorang... ikut ko le nak main aper..



 aku suka sgt pic ni sb rayyan nampak fotogenik sgt...


so far mcm biasa lampu2 cantik mcm wonderland...bila ader kat sana seolah2 kita berada dlm alam yg lain...sb environment nya sgt unik...yg plg aku suka naik space walk tu...haaa tu je yg best...yg lain same je mcm genting ke fun fair ke... yg plg lawak skali di sebabkan si rayyan yg terlalu obses dgn thomas n fren mengajak umi n walid dia naik train...jadilah ko bebudak jap..malu weyy... yg lain bebudak je dlm tu... ko berdua je mak n bapak budak dlm train tu....xpelah janji anak aku hepi..pasal aku bwk dia jalan pun nk tengok dia hepi..


pastu aku ngajak laki aku masuk museum wax tu..mak aiii bapak mahal oiii.. seorang rm 100, budak2 rm 50...ko gila..nak tengok mangkuk hayun dlm tu pun smpai beratus...xpyh la syg...aku lg syg duit dari lebur kt dlm museum tu...huhuh... tp xtau lah korang cmner kan....

kat i-ct ni gak dah ade water park...sb aku dtg mlm, aku kurang pasti sama ada water park tu dah fungsional atau belum....

dahh tu je...lain kali klu nk dtg, dtg awal cket, puas lah masuk rm 10...TATA

No comments:

Post a Comment