Monday 3 February 2014

HePy VaCAtiOn 2013

kekejapan masa berlalu...tup..tup..dah naik keje...melangkah ke tahun 2014..sykur kpd Allah sb masih diberi kesempatan utuk meneruskan hidup di tahun 2014 ini.. well today nk sharing dgn u oll vacation kami thn ni.. actually decide nk ke USS...tp tu la kita hanya mamapu merancang selebihnya Allah yang Maha Menentukan..tp aku redha sb ketentuan ALlah pd percutian kami ini aku rasa penuh dgn rahmat sb segala2nya berjalan lancar..xder satu masalah pun yg timbul...rezeki kami dapat melimpah ruah..bilik hotel yng murah tp sgt selesa, kenderaan yang sentiasa dlm keadaan baik, cuaca pun seolah2 melindungi perjalanan kami..YA Allah...syukur alhamdulillah..

thn ni kami pergi 2 tempat memandangkan bajet ader lebih..hehehhe mengada kan..
so we decide nk pergi cameron n langkawi... aku xrasa klu aku citer pjg pun ko baca kan...baik aku sharing tempat2 yg patut ko pergi arrr klu korang dtg cni..

jom layan gambar sekitar CH..kat cni kitorang check in kat parkland hotel..so far bilik ok cumer xder telefon...aptb....tp mmg strategik hotel ni sb we all jalan kaki je ke pasar mlm brinchang tu..lagi satu kedai makan sgt byk kat kawasan cni..so mkn mmg xde masalah... kami gerak dr seremban pukul 5.30 pg dan berhenti subuh di RnR semban...pastu teruskan perjalanan smpai tapah pukul 8.30 pg..dan terus naik n stop kat Lata Iskandar..beratus kali pergi xpenah aku berenti kat cni..tp kali ni mmg aku nk berenti...





pastu kami terus ke MARDI..kali ni pergi mmg tempat yg berlainan biasa kami pergi..yelah tiap kali pergi je ko p tempat sama mmg arr borink kan...




x sabar bebenor nk main kat teko besau tu...




laki aku ckp survey dulu, nnt nk balik kita singgah beli aper syg nak ok..aku rasa masa tu lah aku syg gegila kt laki aku..hahahah melampau...

so aku dah snap gambar pokok ape aku nk beli..hehehe.. mmg best arr lepak n jenjalan kat MARDI tu..aku xpenah pegi...mmg aku teroka sumer kat dlm tu..ko layan la gambar ni..anak aku smpat bagi rabbit makan lagi..suka at bila tengok si kecik ni hepi..












pastu kami terus ke Bee farm palk...haaa bee farm yg ni mmg aku xpenah jeak lagi...so kat cni ape ko dpt??madu jelah...MADU LEBAH ok..jgn ko nak memandai tambah ekk..



tepat pukul 3.30 kitorang trus ke hotel dan check in...konon nk kuar hi-tea kat ladang teh bharat tu..phuii membuta memasing sampai maghrib...ngantuk kot..ko pun... sesedar je dah maghrib...memasing trus mandi, solat pastu kami trus kuar cari makan..laporrr...
mmg senang mkn kt kawasan ni...


dah kenyang kami trus menuju ke pasar mlm brinchang..ini kali xder survey dah beli trus sb esok nk cek out dah..xde ko nk jumpa pasar mlm dah...xde aper pun beli kat pasar mlm tu sb barang die sama je mcm Kea Farm tu...aku suke beli kat atas sb lebih murah...teh dulu aku beli 2 kotak rm15 jek..kali ni aku pergi rm 9 sekotak...aper yg naik aku pun xatu...ko nk ckp gula naik??buat teh tu belum pakai gula pun..ok la klu ko ckp minyak naik...naik pun doposen je..yg ko naikan harga teh sampai rm1 tu naper???

dah puas shopping kat ctu, kami trus balik hotel dan lepak je kat bilik...

esok pepagi lg kami dah cek out sekitar pukul 9.00 pg cmtu sb nk breakfast kat ladang teh tu..waaa mmg syiok pepagi ko dpt tengok kehijauan daun teh smabil menikmati breakfast teh yg sgt segar...subhanallah indanya nikmat tu...xkan aku luper arr...


pas kenyang, laki aku ajak turun...tetiba aku rasa nk terberak ko...aduhh jauhnya ke bawah tu..tp xturun rugi ooo...hehehehe...dgn semangat kental...aku turutkan kemahuan suami ku...sesama kami merentasi bawah tu..rupanya ader air terjun laaa kat bawah tu..mmg cantekkk.... rugi ko xturun..berak tu bebila pun buleh...hhahhaha


ok done...mmg syiokkk..tp nak naek ko...mengucap bebanyak arr ko kat ctu..sp suh mkn byk..kan dah berat..huhuhuh... setel kat ctu, kami trus ke MARDI dulu sb nk beli pokok...konon la ko nak landskap sgt umh baru..hahaha..berangan...tp syg bini, ku turutkan.. ni je la pokok aku beli...yg aku xjumpa pun kat sini..

so kitorang terus ke Kea Farm cari ape yg patut...aku xde beli ape pun cuma aku rembat keledek madu, home made jem strawberry , jagung, sayur kim charm goreng tepung...ha tu jela.. so kitorang truskan pejalanan ke kuala perlis... pukul 2.30 gerak dr sana. pukul 9.30 smpai kat kuala perlis..rilex umah kakak ipar aku satu mlm, esoknya pepagi dah cabut ke langkawi....xsabar ko...

ok kat pulau langkawi ni aku akan hapdet nxt entry okeh.... see ya...




No comments:

Post a Comment