Wednesday 19 February 2014

PERCUTIAN KE UTARA KALI KEDUA

Assalamualaikum uolss... lama dah xupdate entry nih...biasalah...aku ni slalu outstation..ni pun terpaksa pinjam pc auditi..nak update benda penting...dah alang2 die bg pinjam, aku pakai lah dulu...kikikik

dah lama nk update entry pasal vacation ke utara kali kedua nih...kali ni bwk family palk..berkonvoi bagai..mmg besttt

kali ni aku pergi ke perlis dan langkawi gak...klu dah ke utara tu xsinggah langkawi rasa mcm xpuas lak..kang teringat je bila dah smpai ke selatan..kikikiki

fes day we all p langkawi dulu...saje nk round2 makan angin...semata2 nk borong coklat n piuk belanga...kikikik....aku sempat la nk borong coklat cket dgn belanga nih..kat JJ mahal gile benda nih..kat cni HIG murah cket harganya...so aku rembat dulu, frying pan, wok dan pemanggang ajaib tuh..sory gambar xde...tp pemanggang ajaib tu aku survey kat JJ aritu, jenama happy call tu rm 4++...kat HIG nih rm150 cmtu jerr..dah habis sopink memaisng kitorang byk jalan je kat area langkawi tu sb nk abeskan myk keta...tu pun puas lah sb tengok pemandangan indah kat langkawi tu...


ok dahh jom balik ke darat..kikikik

 adik2 aku n kakak aku dgn familynya..


 aku n hubby

 mak n ayah aku...

haaaa...dah smapai hotel..we all cek in kat putra palace je..sng sb dekat dgn kedai makan sumer..


bilik die sumer perabot lama..tp still awesome...sgt luas...puas aku nk mengejar si rayyan dlm nih



okay second day barulah we all merayau kt perlis nih...
kalau ke perlis tu mana lg nk jamu mata..mestilah ke padang besar dan wang kelian kan...haaa wang kelian ni ko leh masuk percuma pada hari ahad pg je..xyah pasport bagai..kat sana barang sgt murah...lg murah dr padang besar tau..beza dekat 30-50 hengget gak lah...haaa amik ko..tp ko tau lah kt wang kelian tu panas YA ALLAH rasa mcm kena panggang...huhuhu mcm pernah kena panggang je kan...ayat xley blah betol...

so klu ko nk p better ko pagi...dlm kul 8 pg mcm tu ko dah kene gerak ke sana...huuu kat sana je dekat 3 botol air aku teguk sorang...

ok yg plg best nih aku nk tunjuk ape aku rembat kat sana tuh.. pasal dah abes bajet shoppink masa p bulan lepas so bulan ni xdelah nk sopink sgt..

 Keta Bajak anak aku..sgt besar okeh...cuma ko kena tolak dgn kaki sendiri...rm 48 je paling murah aku leh dapat..klu ko pandai ko leh tawar lg nih pasal sumer kedai ader jual... dia bukak harga rm 50...pun boleh la pasal anak aku ni obses dgn bob de builder tuh..

lampu ni sbnarnya dah lama gila aku berkenan nk beli tp asik xsempat je...tetiba dah ader kt dpan mata trus rembat...kecik besar harga sama rm 35...tu pun dah byk untung sb aku beli byk..hahahaha

lagi satu aku beli tikar evamatik yg tebal tu..satu rm 25..so aku beli 4...tp xdan nak amik gambar..tp mmg aku rembat sb masa aku rikey kt nilai 3 tu dia jual kat aku RM50 sekeping..cisss tp sory la xdan nk snap gambar jugak..
ok pas setel kat wang kelian tu, we all move ke padang besar plak...ko tau knp??semata2 nih..

ye haaaa...tom yam padang besaq...klu xpekena mmg xsah...hahahah...haaa kedai ni dari tahun 2005 fes time aku ke perlis smapi la ni ada lagi tau...tom yam die mmg terbaik...klu ko xcari mmg xjumpa...kedai die kat area bwh surau..turun tangga trus namapk kedai tom yam nih...buka kt area deretan kedai makan tu tau...tp dlm arked tu jugak belah luar n tingkat bawah..

pastu smabung sopink lagik...heheheh...jom borong toto...yeahhh mmg kat cni mahal cket tp toto dia bersih...kat wang kelian tu mcm dah stok lama..berabuk...cehhh

aku rembat satu je..nk try dulu...rm 150..

pastu aku beli bunga ni sbg tanda akhir aku menghabiskan duit aku kt sana...kikiki rm 30...cantik kan sb warna putih...

ok tu je nk story..ari isnin tu kami [un bertolah balik ke seremban...sblm tu singgah jap kat RNR  lepas pinan tu nk santap jeruk pak ali..nk singgah penang jem pulak..kat cni jelah dpt beli..janji ader..
semamgkuk tu rm 3...utk 100 gram...

.ok see ya nxt entry...heheheh..klu ader pengalaman leh arr share kat cni...kot la aku nk p lg ke kan...

No comments:

Post a Comment