Wednesday 3 April 2013

Deko Bilik Mandi

BILIK MANDI...hah kata orang. bilik mandi ni penting untuk dijaga kebersihannya, kewangian nya, kecantikannya dan mcm2 lagilah supaya bila kita mandi kita akan rasa segar dan rasa seronok bila berada dlm kamar mandi ni.

So aku decide nk deko bilik mandi aku seindah yg mungkin..xdpt cm bilik air hotel pun xper lah, pasal bajet ckit, jd ape yg dpt jelah..aku xkisah janji puas mata aku memandang..
aku suka bilik air cmni, nampak nyaman dan bersih je kan..xpyh byk barang, nnt nampak semak n sempit bilik air tu


cam gambar bwh ni pon ok aper..nampak simple kan???

first skali cat, aku nak cat warna hijau lebut supaya bila berada dlm tu, kita akan rasa nyaman jerr, tp hubby lg cepat dia dah cat dgn warna honey dew..huhu pun boleh laaa..pastu aku nk tukar pintu plastik supaya mudah dibasuh dan x reput mcm pintu kayu..pintu plak warna coklat yg coraknya seakan-akan kayu/papan..wooden lah konon...hehehe

Ohh yg paling penting tukar tempat duduk dan penutup jamban tu, memandangkan kami beli rumah second, jd kena lah spent ckt..aku cari yg corak wooden jugak tp xjumpa plak..putih pun boleh laa..janji baru...

seterusnya, aku nk letak cermin yg siap stand untuk shower foam, syampoo,dan pencuci muka...tadaaaa..cantik x?? nilah cermin utk bilik air aku..tp rasa cm terlebih tinggi la plak gantungnya..hehehe..  haaa lebih kurang x dgn gambar kat atas tu... huhu


aku suka sgt deko yg aku buat ni..hubby pun puji...tengoklahh wifey sp kan??cermin mcm ni mmg aku idam sgt, bila tengok kat internet kena beli kt ikea..hubby aku tu cm rajin sgt nk bwk p sana..tetiba satu mlm kami p tesco, terserempak dgn guy yg duk ngendong cermin mcm ni..aaa aku pun mula lah mengada mengengek nk cermin tu, aku ckp kt hubby, ' t nak gak cermin tu, sb nk p ikea blm tentu syg nk bwk kan??' pastu hubby aku pun turut jelah sb malas nk pujuk klu aku majuk nnt...haaaa tau takut..hehehhe..ni yg aku syg hubby aku ni, walau mcm mana pun dia ttp akn dptkan aper yg aku nk walaupun lambat..tq syg yer..

ok, satu lg yg sgt penting, Heater, iaitu air panas..huhuh dekat 3 bulan duk umah ni mandi air sejuk..tang nak p keje tu yg xtahan tu..kdg2 sanggup xp keje sb xsanggup nk mandi..anak aku lg kecian nk tukar pampers pagi-pagi..asik nangis jer sb sejuk..akhirnya terpasang gak lah benda alah ni..Alhamdulillah..puas nak mandi dah tu asik lahh nak mandi je sb bilik air best..hehehe

No comments:

Post a Comment