Wednesday 3 April 2013

Deko Bilik Tidur

Bilik tidur ni sgt penting tau..ha sb kebanyakkan masa kita abeskan kat bilik tidur.. nak spent time, nak rehat mesti kt bilik tidur kan?? ha bilik tidur kami aku yg deko sume dari pemilihan cat smpailah ke pemilihan alas kaki... gila x ko???hahahha aku suka.. ok tang bilik tidur ni aku xciplak mana2 idea sb bg aku bilik tidur aku ni adalah exclusive dan idea kena ori bru gempak... hahaha gempak lah sgt kan....

ok cat aku pilih warna pink roses namanya, pink lg????...hahaha...pink supaya bila bukak lampu tidur ia akan jd suasana romantis, jgn plak ko sama kan dengan lampu panjang kalimantang tu, mmg la xkena... hah jgn memain lampu pun aku pilih corak bunga ros....  huhuhu mmg romatik la konon..

 tang perabot plak aku letak yg basic je, supaya nampak xsemak sb bilik aku ni alahai comelnya... perabot aku warna gelap, so xleh byk2 nnt makin sempit bilik aku..


ok pastu, bg menerangi bilik aku dikala waktu siang, aku tampal wallpaper kat tingkap yg jenis kaler2 tuh.. haaa cm dlm gambar ni...so bila selak langsir xderlah org leh tinjau ko kt dlm tu.... hahahaha



ok bg menceriakan lg bilik ni, pemilihan karpet amatlah penting..aku nasihatkan ko pakai karpet yg senang nak vakum, pasal dlm bilik ni mmg xlepas dari masalah rambut gugur.. klu rambut ko dh melekat kt karpet tu mmg jenuh mak jemah nk memberusnya atoiiii...vakum xpyah cerita lah mmg xleh pakai..wat lunyai vakum aku je.. aritu p tesco aku ternampak carpet ni, lembut sgt,  nak solat pun selesa bila sujud, terasa lembut.. pas puas aku mtk diskaun kat bangla tu, muka dia pun dah naik bengang aku mintak lg free alas kaki... haaa sj je nk bg syncronised karpet dgn alas kaki... bangla tu pun punya nak jual karpet dia, pasrah je dia bagi kat aku... hahahah, walawey, tu pun dia dah untung byk... bukan besar pun karpet yg aku beli..

Haa  sama x dgn alas kaki?? cantik kan??..ala semak tol la bakul sampah tu..

mmg nampak xkemas sgt, sb aku nk capture gambar ni cepat..tp yg lain tu pandai2 lah gubah... XoXo

No comments:

Post a Comment