Wednesday 3 April 2013

Deko Ruang Makan @ Dining

cakap pasal ruang makan ni, kebanyakan rasa biasa je, sb ruang mkn ni org xjadikan isu...  tp bg aku ruang makan amat penting sb kat situlah kita dapat berkumpul dan bersosek-sesok gosip dan bercerita smapai tangan naik kering... hahahah... tu aku la, org lain aku xtau..

cat kat ruang makan ni aku pilih warna purple, sb aku mmg xder idea nak pilih waran aper masa tu..

ok ruang makan ni aku xciplak mana2 idea, ni idea aku sendiri..

 candelier ni mmg aku beli sb kebayakkan ruang makan ada candelier.. lg satu senang nk buat romantik dinner... baru ngam... jgn ko masak xsedap dah..  ada candelier pun xguna, wat gado ko laki bini je...ahakk
ok, gambar xdpt nak amik penuh tp jgn risau candelier tu ttp ada kt atas meja mkn tu.. aku pilih konsep bench ni konon nk letak kat laman la, sekali umah aku laman pun sebesar bilik air je.. xdapek la nk letak kan bench ni.. buat la meja makan..  ok gak per, lain cket.. konon2 duk lepak kat kopitiam le tu... ok, kat bwh tu aku sj letak karpet sb nk buat penyeri.. tp klu xder karpet mmg nampak kemas la..

kat tepi dinding  tu aku letakkan display kabinet. ko tau aper isi kabinet tu???  haaaa tu sumer hadiah kawen yg aku dpt..Alhamdulillah sampai xcukup ruang nak letak...xpyh susah2 nk beli, pakai je aper yg ada.. tp mmg rezeki aku dpt sgt byk pinggan mangkuk dan set cawan...

atas kabinet tu aku letak oven, utk sementara waktu je sb dapur aku xciap lg, nk letak pun xder tempat..nampak lah cm semak cket..   tp klu nak panas kan lauk senang je, xpyh ko nk ke dapur bagai..  capai suiz masuk mangkuk dah putar..tunggu bunyi ' TINGGG'  ... hah siapp..

No comments:

Post a Comment